pondělí 29. dubna 2013

Shortbread-Křehké máslové sušenky

Právě před chvilkou jsem je dopekla. Ještě teď mám na sobě zástěru.
...
Jde o yummy sušenky ze Skotska. Jsou máslové, hrozně dobré a krásně voní. Ale musí se nechat dobře vychladnout, protože za tepla to moc nekřupe.

Recept je z časopisu F.O.O.D. Myslím, že ho většina lidí zná. Jsem ráda, že jsem si v knihovně půjčila vydání ze září 2010.

Nezabere to moc času. příprava je 20 minut (údajně) a pečení 15 minut. půl hodiny a máte hotovo.
recept je přímo z časopisu. neumím postupy popisovat.
Na 1 plech:
50g krystalového cukru+ na posypání
125g změklého másla
175g hladké mouky
25g kukuřičné škrobové mouky (maizeny) - Tedy.. použila jsem bramborový škrob...

troubu předehřejte na 170°C. Máslo s cukrem prošlehejte elektrickým mixérem, až vznikne světlý krém. Na pracovní plochu prosejte mouku a škrob, přidejte máslový krém a zpracujte v jemné těsto. Z těsta vyválejte placku o tloušťce asi půl centimetru a pomocí formičky vykrájejte kolečka. Opatrně je přemístěte na plech vyložený pečícím papírem a povrch zlehka propíchejte vidličkou. Vložte do trouby a pečte asi 15 minut, až je povrch zlatavý, ale ne hnědý. upečený shortbread vyndejte z trouby a ještě horký posypte krystalovým cukrem. nechte vychladnout (a skladujte ve vzduchotěsné nádobě).

Já jsem udělala pár výjimek.
a) Mouku, škrob, máslo a cukr jsem hodila do mísy a těsto dělala asi 10 minut ručně.
b) vynechala jsem pečící papír.
c) nepropichovala jsem je vidličkou.
d) Asi máme špatnou troubu, protože po 15 minutách to nebylo zlatavé... Ale i tak to vypadá skvěle.
e) U nás se nepředpokládá, že to vydrží tak dlouho na to, aby se to dalo do vzduchotěsné nádoby...

Ve Skotsku se prý používá také lehce solené těsto... Ale tu sůl jsem radši vynechala.

A takhle vypadá můj výtvor ^^



¨
Yummy ^^

Přeji hodně štěstí při případném pečení. Je lehké jak....

Žádné komentáře:

Okomentovat